De ledenvergadering van de VVD heeft gisteren de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 vastgesteld. Twee weken geleden kozen de Enschedese liberalen Jeroen Diepemaat al tot hun lijsttrekker. Op de lijst staan bekende namen van ervaren raadsleden, maar er is ook ruimte voor nieuw en jong talent.

Lijsttrekker Diepemaat: “Ik ben trots op deze kandidatenlijst en heb veel vertrouwen in een goed resultaat in maart 2018. Het zijn allemaal ondernemende mensen die met veel toewijding willen werken aan het liberaler maken van onze stad.”

Hoogste nieuwkomer is Rachel Denneboom op plek 2. Rachel werkt als zelfstandig communicatie- en marketingadviseur. Huidige raadsleden René Kreeft (fractievoorzitter) en Joost Nijhuis staan op plaats 3 en 4. Met Malkis Jajan op plek 5 kiest de VVD Enschede voor een jong talent op een verkiesbare plek. Malkis is 21 jaar, liep eerder stage bij de Tweede Kamerfractie en werkt bij de landelijke VVD als sprekerscoördinator en schrijver. Op plek 6 staat Jan de Lange, die jarenlang ondernemer was in de bruisende Enschedese binnenstad.

Op plek 7 staat Vincent Braun, zelfstandig adviseur op het sociaal domein. Op plek 8 Jochem Stoeten, geschiedenisleraar in opleiding en vice-voorzitter van JOVD Twente. Op plek 9 staat Arie de Jager, voormalig officier bij de landmacht. De top 10 wordt gecompleteerd door Mark Bruinink. Mark is salex executive bij een hotelketen en zal ook campagneleider zijn bij de gemeenteraadsverkiezingen.

De kandidaten gaan de komende maanden zoveel mogelijk de wijken in om met bewoners te spreken over de plannen uit het verkiezingsprogramma. Zo gaan zij graag aan de slag met het verbeteren van het onderhoudsniveau van de wijken, striktere handhaving van regels, veiligheid en het beter bereikbaar maken van de stad.

Top 10 kandidatenlijst:

1. Jeroen Diepemaat