De Enschedese VVD heeft onlangs haar programma voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 vastgesteld. De titel van het programma is ‘Koers houden; doorgaan op de ingeslagen weg’. In de afgelopen periode is Enschede weer gaan groeien en bruisen. Met dit programma pleiten wij voor het doorzetten van deze groei.

De VVD wil dat íedereen in onze stad gaat voelen dat het beter gaat met de Enschedese economie. In de afgelopen acht jaar hebben wij als VVD altijd onze verantwoordelijkheid genomen en hebben we ook moeilijke besluiten moeten nemen. Nu we zien dat dit beleid heeft gewerkt en de stad weer groeit, moeten we ervoor zorgen dat alle Enschedeërs hiervan meeprofiteren.”

Een aantal nieuwe punten vallen op in het verkiezingsprogramma. De VVD vindt het onderhoud van de openbare ruimte in de stad nog niet overal voldoende. Het afgesproken basisniveau moet eindelijk echt gehaald gaan worden, overal.

Ook pleiten de liberalen voor meer toezicht in de wijken en een striktere handhaving van de regels. Daarvoor wil zij een proef starten met het inzetten van ‘stadsmariniers’, zoals dat in Rotterdam gebeurt.

Als het gaat om de bekende VVD-thema’s, dan zegt lijsttrekker Jeroen Diepemaat daarover: “Wij zijn een partij van de oplossingen. Wij houden niet van alleen klagen en schreeuwen, maar gaan graag in gesprek met onze inwoners over hun zorgen. Wij proberen vervolgens de problemen die er liggen op te lossen. Zo blijven wij strijden voor een goede bereikbaarheid van Enschede, via weg, lucht, water en spoor.

Ondernemers zijn momenteel gebonden aan openingstijden en het toevoegen van functies aan winkels is niet altijd mogelijk. Wij vinden het belangrijk dat ondernemers zélf de vrijheid krijgen om te bepalen wanneer zij hun zaak openstellen. Deze vrijheid omvat alle dagen van de week en alle uren van de dag. Het betekent zeker geen gedwongen opstelling, elke ondernemer bepaalt wat ons betreft zelf de eigen openingstijden.”

AttachmentSize
PDF icon vvd_verkiezingsprogramma_2018_.pdf958.27 KB